nattsmygare


uhuu nu har jag fått silverfiskar i köket igen. kunde inte sova i natt och satt och pysslade med diverse saker när jag upptäckte tre stycken som låg och äcklade sig på golvet. lyckades fånga två av dem under glas, så nu ligger de där och väntar på att jag ska våga döda dem. tänkte vänta tills de har blivit lite slöa så att de inte rymmer! jag menar en sån otäcking vill man ju inte bli attackerad av direkt!!!

 

"En silverfisk blir mellan två och åtta år gammal. En silverfisk som lever ett helt liv ömsar skinn ungefär åtta gånger. Eftersom den alltid växer så kan den ömsa skinn upp till fyra gånger per år. När temperaturen är mellan 25 och 30 grader lägger honan ungefär 100 ägg, oftast i en spricka eller liknande. Silverfisken kan till och med äta sitt eget ömsade skinn. Silverfisken kan svälta i flera månader utan att ta skada."

ah precis, så mysiga är de här små husdjuren! ><







Kommentarer
Postat av: Soffi

Haha, men lite söta är dom väl ändå?

2008-08-16 @ 17:03:21
Postat av: F

I måttlig mängd är de nyttodjur. Äter upp damm och så. Gör ingen skada på människor eller deras ägodelar. Hellre ett gäng silverfiskar än vägglöss, pälsängrar och malar.

2009-02-27 @ 10:12:10
Postat av: Michelle

de är så jävla äckliga



roligt skrivet btw

2009-06-22 @ 13:28:16
URL: http://crazykitty.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0